KTM 舊款一樣咁精彩!詳解2018年1290 Super Duke R
03 鐵騎車評 iBike Reviews

當拳王遇上街霸會點樣?2018 KTM 1290 Super Duke R仍然精彩!

Production: Monkey / Jerry / Loretta
新車查詢 : KTM HK 

要數KTM Super Duke的發展史,第一代是2004年正式上架的<<990 Super Duke>>,然後在2014年廠方推出全新第二代1290 Super Duke R。然後在2017年,KTM再次為1290SDR推出2.5改款版,車架、電控設備都有改良。外型更換上全新頭燈造型,頭尾燈組都是LED規格。還有多功能TFT屏幕,外型煥然一新。

在2020年,KTM再為1290 SDR引入更多更新。引擎、車架、避震、外形、菜單頁面操作全部都有改。但係75度夾角V2機器排氣量維持在1301cc,輸出都冇變,仍是180hp馬力和14.38kg-m扭力。<<2020年的1290 SDR細節解說按此觀看>>

輪到現在2022年,1290 SDR再細分為標準版及配備第二代WP APEX電子避震的EVO版。新避震有三種模式,分別係COMFORT、STREET和SPORT。尾避震的預載強度可以在TFT菜單中進行10段調較,由0% -100%,每次可作10%調較,即每次2mm,共有20mm高度差別。<<2022年的1290 SDR EVO細節解說按此觀看>>

講番今次這臺2017年1290 SDR。單看帳面輸出數值是174匹和141Nm扭力,同而家好多公升級街跑車相若。但KTM的特性就是扭力比一般的直四引擎嚟得快同早D。

KTM口號Ready to Race的意思是在街道上隨時可以享受到賽車的樂趣,所以1290 SDR設定不是只在高轉尾段發出,而是好早就令到你感受到加速力,令到你在街道都可以享受這個 Ready to Race的享受和感覺。

Monkey 綽號 <真。怪物 Real Monster> 是金腰帶拳王

Monkey 綽號 <真。怪物 Real Monster> 是金腰帶拳王,現職私人健身教練。鐘情於大馬力高性能重型街車、Supermoto 越野電單車和跑車,棟頭磨包乜都玩過哂,經驗十分豐富,聽下拳王如何評價呢部 KTM 1290 Super Duke R:

的好處對我來講可以比我盡情去玩之前所需要路段,高的把手,我依家都直接嘗試下模擬在市區到慢車坐直的時候,這部KTM 1290 Super Duke R 比到我一個好舒適的座姿。

其實我已經第二次揸呢部Super Duke R,之前朋友有一部第一代我都試騎過,記得兩者的感覺好相似,它比到我的感覺是一個純種的大馬力街車與高性能偏跑的街車中間,例如我而家不是好進取的速度去行車時,其實比我的感覺都係好舒服,即是唔會好炆憎催你行咁樣,咁我而家都感覺好好,因為可以坐得好直。

這部車有三個mode, rain mode就唔試, so far 好似我哋揀這部高性能街車,基本上都不會諗住落雨揸嚟代步,都是遊車河玩樂。 Street mode同埋 Sport mode 開始時設定 street mode, 馬力完全冇問題, 快車慢車他都滿足到你,我設定sport mode之後呢,其實可以話更加好,因為他比到我的感覺不是忟憎催你行嗰隻,是你直接感覺到慢車都好。

力度都是嚟得更加豐厚,呢個感覺是幾過癮,座姿的寬容性都好大,無論我而家是鍾意趴喺度揸,進取的姿勢準備去落弩,或者市區遊走時坐到直一直,高度尚算適中,不會扯我落去夾硬要我坐直個人,都是可以好舒服的。

坐姿方面部車比較纖瘦,因為是使用V2引擎,可以仔細去睇車身外觀冇乜機器係凸出車架以外,你會發覺部車其實好窄身的,雖然有著170匹馬力,其實他的坐姿,下身的腳位不算特別高同特別屈,就像是一部普通街車的坐姿。

所有KTM Duke的特點就是下身的坐姿就像一部正常的街車,坐實個座位便可以。大脾不需要特別搬出來,上身稍為傾前,手踭打開咁揸,這樣就是一個最位合適揸KTM Duke的揸法。

2018款1290 SDR。1301cc V2機器馬力高達177hp。車架經過改良,提升操控極限。配上更低的轉向把手,還有Brembo M50單件卡鉗、Bosch MSC車身穩定系統、Cornering ABS和WP避震,車主更可選購雙向快速轉波器,令這位KTM野獸,徹底地提升至2.0的境界。

至於避震方面,因為我剛剛坐上去,完全冇做過任何設定俾佢,咁so far我而家咁樣行呢,佢嘅吸震能力都係好好,完全係冇跳,冇撞呀,好OK,仲有一樣嘢就係佢車身體積,因為一嚟到我睇到這部車的座位,車身是收到好窄,騎上去之後,其實講真,他不是大車的感覺,佢似係一部中量級的車身,就像600cc與800cc的車身,因為之前這個級別街車我都揸過,其實最大分別,是騎上架大車就覺得大部好多。

本身我身高不算高大,169cm高,70公斤都唔夠,算是輕磅,這部車雖然總排氣量  是1301cc,但他比到我騎乘的感覺,是好輕鬆冇壓力,還有一樣幾緊要的一環,就是彎向方面,其實都幾主要,由於車架做得好纖幼的關係,咁我騎上去完全冇車闊的壓力,同揸一架車仔的分別不大,變相彎向的靈活度真的好高,早入彎的時間,不需要去做一些特別大的動作挨部車落去,其實你入啱條線帶住佢去個位,咁就好smooth入咗去。

新車的引擎燃燒室採用類似690 Duke具旋渦式功能的設計,令油氣進入燃燒室時,油氣混合得更好,提升燃燒效益。結果是新車較慳油,也較順滑。引擎曲軸的硬度也有提升,作用是更耐用和減少運作時的震動。生氣閥改以鈦合金製造,壓縮比也有增加,配合進氣岐管縮短了10mm,令新車的引擎紅區延後了500rpm。

還有一樣對我來講都幾驚喜,我都揸咗一段時間,真係一啲都唔熱,完全感受不到任何熱氣蒸上身上,對於這部車我的感覺評分都相當之高,對我來講,其實我直情可以攞到這部車感覺是,作為代步都可以,一來冇車重的壓力,因為架車俾我的感覺真係好輕盈,又冇熱力唔會因為熱到想死唔想揸。

馬力嚟講,真是要注意,要小心啲咩呢?! 要小心你個電單車牌照,因為當你不小心比大少少油時,佢度力出得真係好直接,嚟得好快,之但係佢快之餘,又唔似得話一定要忟憎嗰隻,是很暢順的,當然,這是取決於你比油時角度有幾大,我對這部 KTM 1290 Super Duke R 真係相當滿意,好舒服,你要佢粗暴的時候, 佢都可以好暴力。

KTM 1290 SUPER DUKE R 有ride mode調較: Rain/Street/Sport,Optional 可以加埋個Race mode,Race mode還可以市調較油門反應,令到你可以再粗獷駕駛,同埋有個MSR尾輪打滑控制,可以控制尾輪打滑的程度,另一個基本有Traction Control 和ABS,KTM比較獨特,全線系統都可以調較ABS,最主要一般road mode,前後ABS,同埋有個Super Motor mode,咁就可以off 個尾輪,如想貪玩可以做一個尾輪鎖死的動作。

KTM其實就好少好似坊間其他牌子咁有好多個版本,總括簡單嚟講叫Super Duke R 其實都是得一個款,最多是個車身顏色唔同這樣去到R,其實已經是KTM最頂級的版本。迫力總泵鮑魚全部都採用最top的Brembo  M50單件徑向式對四卡鉗,避震比較特別用返半自家合作關係的WP避震,咁每一個level裏面。譬如390 790 同 890 Duke都會有相應的一個系列WP避震俾返佢,當然Super Duke 的話就用緊最高級的APEX。

講完引擎,便輪到新車的防護系統。Cornering ABS有進一步優化!新車有一套名為”傾斜度感應循跡系統Lean-Angle-Sensitive Traction Control System,幫手運算Cornering ABS 。此外,車主也可額外選購一套名為Motor Slip Regulation System,負責車身進入彎道初期的循跡防護。

KTM裏面我覺得佢在設計上面既貼心和實用的,首先你看見掣盒,有些人會覺得好膠,但其實你見到每個掣的掣扭同埋個size都好明確同埋好大粒,其實是方便你帶住手套都好容易同埋好清晰撳到落去,舒適上其實佢有考慮過,坐姿不會令到你的腳位特別辛苦,令到你揸長途車都不會太辛苦。

另一個設計就是前後座位睇落好像冇乜特別嘢,但係好明顯做到兩級,同埋有個斜位,當你在巡航之下,只要放鬆個人,將個坐姿靠後少少,有足夠支撐俾你去高速巡航時令到你慳力好多,呢個都是揸KTM的心得。

原來新車的避震也經過重新調較,WP 48mm倒叉的彈簧更硬、尾避震的油壓閥門也有修改。轉向把手也分別闊了20mm、低了5mm和向前移了18.5mm。從帳面上看,新車的駕駛姿勢更低伏更前傾更進取。但實際幅度相當輕微,向前伏的程度仍然停留在街車的範圍之內。動力模式有Sport/Street/Rain三個mode,額外付費可獲Track mode。Track mode有起步彈射控制、防Wheelie起頭控制、油門反應控制,和最重要,分為九段,可選擇輪胎打滑空轉程度的MTC Spin Adjuster。

Keyless和定速巡航都是2017 KTM 1290 Super Duke的標配,不過如果你想要免扣極力子牛角、上下雙向皆可操作的快速轉波器,便要選購KTM的Performance Pack了。有了這個選配之後,智能電話也可以利用藍芽連接在新車的TFT錶板上。新車除了採用無匙keyless著車之外,更有電子鎖軚!操作方法是先左方扭盡軚,之後一按鎖軚掣盒,便可鎖車。

2018 KTM 1290 SUPER DUKE R
四衝水冷DOHC 8活瓣V型75度夾角雙汽缸
缸徑 x  衝程 108.0 mm x 71.0 mm
壓縮比 13.5 : 1
總排氣量  1301 cc
最高馬力  177ps/ 8,870 rpm
最大扭力  14.38kg-m / — rpm
車架形式  鉻鉬鋼管車架
傳動系統 濕式多片6前速鏈傳動、PASC anti-hopping極力子
燃油供應 56mm節氮閥口徑 Keihin EMS
前傾角( R) –°
拖曳距(T)  90/92mm
左右舵角 65.1°
前懸掛 48mm WP倒立套管前叉125mm行程
後懸掛 WP monoshock 156mm行程
輪胎(前)(後) 120/70 ZR – 17  /  190/55 ZR – 17
前掣動 320mm雙浮動煞車碟配Brembo M50單件徑向式對四卡鉗
Bosch 9M+ Cornering ABS附SuperMoto模式
後掣動 240mm單碟配雙活塞卡鉗
長 x 闊 x 高  2120 x — x 1155mm
軸距  1482mm ±15mm
座高 835mm
最低離地距 140 mm
乾重 189kg 
油缸容量 18公升